2009. augusztus 5., szerda

Anya és fia

Amikor az anya a vacsorát főzte, fia megjelent a konyhában, kezében egy cédulával…
Furcsa arckifejezéssel nyújtotta át a cédulát. Anya megtörölte kezét, és elkezdte azt olvasni.
A szobám rendberakásáért: 1000 Ft
A virágágyás kigyomlálásáért: 500 Ft
Mert elmentem tejért: 100 Ft
Mert 3 délutánon vigyáztam testvéremre: 1500 Ft
Mert kétszer ötöst kaptam az iskolában: 1000Ft
Mert minden nap kiviszem a szemetet: 700 Ft
Összesen: 4800 Ft
Az anya kedvesen ráemelte tekintetét. Rengeteg emlék tolult fel benne. Fogott egy tollat és egy másik lapra ezeket írta:
- 9 hónapig hordtalak a szívem alatt: 0 Ft
- Összes átvirrasztott éjszakákért, amit a betegágyad mellett töltöttem: 0 Ft
- A sok-sok ringatásért, vigasztalásért: 0 Ft
- Könnycseppjeid felszárításáért: 0 Ft
- Mindenért, amit nap mint nap tanítottam neked: 0 Ft
- Minden reggeliért, ebédért, uzsonnáért, zsemléért amit készítettem neked: 0 Ft
- Az életemért, amit minden nap neked adok: 0 Ft
Összesen: 0 Ft
Amikor befejezte, anya mosolyogva nyújtotta át a cetlit fiának .
A gyerek elolvasta és két nagy könnycsepp gördült ki a szeméből. Szívére szorította a papirost és a saját számlájára ezt írta:
FIZETVE!!!